1. اسپم
محيط جذاب اينستاگرام خيليها را معتاد خودش ميکند و بسياري از کاربران در طول روز پستهاي زيادي را در پروفايل خودشان قرار ميدهند.
اين موضوع باعث ناراحت شدن کاربران خواهد شد و باعث ميشود که آنها عکسهاي شما را دنبال نکنند و واکنشي نسبت به آنها نشان ندهند. پستهايي که در اينستاگرام قرار ميدهيد بايد در يک بازهي زماني خاص باشند تا بتوانند تاثير زيادي روي مردم بگذارند.
ابزارهاي آنلاين مختلفي وجود دارند که به شما ميگويند در چه زماني بايد در اينستاگرام پست قرار دهيد تا بازديد بيشتري داشته باشد. اگر بيش از اندازه دربارهي محصولي که ميخواهيد بهفروش برسانيد، تبليغ کنيد، کاربران از صفحه شما خارج ميشوند و ديگر آن را دنبال نخواهند کرد.
مطلب مرتبط : 7 بهترين شبکه هاي اجتماعي براي بازاريابي کسب و کار
2. عکسهايي با کيفيت بد
محتوايي که در اين شبکهي اجتماعي به اشتراک ميگذاريد، بايد بسيار باکيفيت و مهم باشند. تمام نظرها به اين محتوا جلب ميشوند و به همين دليل بايد تصويري قرار دهيد که بسيار واضح باشد و بتواند مردم را به سمت خودش جلب کند.
اگر تصاوير بيکيفيت قرار دهيد، استقبال مردم را از دست خواهيد داد. يک تصوير خوب ميتواند تمام ويژگيهاي محصول شما را به نمايش در بياود تا مردم نسبت به خريد آن تشويق شوند.
3. قسمت Bio ضعيف
بيشتر کاربران در قسمت Bio اطلاعات خوبي قرار نميدهند. اين موضوع براي افرادي که ميخواهند محصول خودشان را به فروش برسانند بسيار مهم خواهد بود. اين قسمت نخستين چيزي است که کاربران آنرا مشاهده خواهند کرد.
بايد اطلاعات مهمي را در اين قسمت يادداشت کنيد تا بتوانند نظر مخاطب را به سمت خودشان جلب کنند. اين اطلاعات باعث ميشود که مردم صفحهي شما را دنبال کنند و حتي بتوانند محصول را خريداري کنند.
مطلب مرتبط: 7 بهترين شبکه هاي اجتماعي براي بازاريابي کسب و کار
4. در ارتباط نبودن با کاربران
به ياد داشته باشيد که اينستاگرام يک شبکهي اجتماعي است که به وسيله آن ميتوانيد کار خودتان را بهينه کنيد. بايد سعي کنيد با افرادي که در اين شبکه فعاليت ميکنند در ارتباط باشيد. افرادي که در حوزهي شما فعاليت ميکنند را دنبال کنيد.
روي مطلبهاي مختلف کامنت بگذاريد و افراد گوناگون را تگ کنيد تا در ذهن مخاطب بمانيد. توجه داشته باشيد که اين شبکهي اجتماعي براي کارهاي تبليغاتي بسيار مفيد است. در تعامل بودن با کاربران باعث ميشود که نظر آنها نسبت به محصولي که به فروش ميرسانيد جلب شود.
هشتگ يک ويژگي بسيار مهم در بازاريابي در اينستاگرام است. به وسيلهي آنها ميتوان به موضوعات مشابه دسترسي داشت. با يک هشتگ درست ميتوانيد محصول خود را به يک برند شناخته شده تبديل کنيد.
بيش از 91 درصد پستهايي که در اينستاگرام ارسال ميشوند، شامل هشتگ هستند. البته در استفاده از آنها بايد تعادل برقرار کنيد و هشتگهايي را براي عکس خود انتخاب کنيد که به آن ارتباط دارند.
درباره این سایت